Luke Smit: ‘Het hechte team van Stiek staat altijd voor je klaar’

Werkt als service engineer bij Holland Mechanics.

Hoe verliep jouw eerste contact met Stiek?

Ik werd door Stiek benaderd via LinkedIn. Ze boden me een vrijblijvend gesprek over baanmogelijkheden bij mij in de buurt aan. Wat mij meteen aansprak was de duidelijke communicatie en meegaandheid van het personeel. Het bedrijf bestaat uit een hecht en enthousiast team, dat de indruk geeft altijd voor je klaar te staan.

Wat waren de vervolgstappen?

Na het eerste contact op LinkedIn ben ik langs geweest op het kantoor van Stiek. Hier bespraken we wat mijn ambities waren en welke mogelijkheden er waren. Na twee dagen was het eerste sollicitatiegesprek al gepland. Er volgden nog drie gesprekken, waar mijn huidige werkgever tussen zat. Er ging altijd iemand van Stiek mee naar de gesprekken.

Welke handvatten werd je door Stiek aangereikt tijdens het sollicitatieproces?

De sollicitatiegesprekken verliepen eigenlijk heel soepel, waardoor er weinig coaching heeft plaatsgevonden. Wel heeft Stiek me heel duidelijk geïnformeerd over allerlei andere aspecten, zoals werkvoorwaarden, salaris en waar ik allemaal aan moest denken als afstudeerder.

Hoe was het contact met Stiek toen je eenmaal een baan had?

Nog steeds heel goed. Stiek legde meteen contact met het bedrijf om de laatste dingen rond te krijgen. Daarna werd ik uitgenodigd op het kantoor van Stiek, waar we hebben geproost op mijn nieuwe baan. In de afgelopen vier maanden dat ik bij Holland Mechanics werk, is Stiek twee keer langs geweest om te kijken hoe het ging. En als ik vragen heb, zijn ze altijd bereikbaar.

Wat vind je positieve punten aan Stiek?

Het directe en duidelijke contact. Daarnaast merk je echt dat het een hecht team is, waardoor de sfeer op kantoor heel prettig is. Wat ik ook heel fijn vond, was dat Stiek een baan voor me zocht bij mij in de buurt, terwijl ze zelf in Alkmaar zitten. Ook werd ik heel vriendelijk benaderd op LinkedIn, waardoor ik gelijk besloot te antwoorden.